Engelen finns inte längre på kartan

Tack Tomas för din kommentar angående mitt blogginlägg om misshandeln mot mig engelen del 2- den stärkte mig men drog samtidigt upp allt igen inom mig.. Det här händer alltför ofta inom krogbranschen, att oskyldiga råkar ut för psykopat-vakt-svin som vill hävda sig genom att använda våld och kontrollera andra utan nån som helst rättighet att göra det, dvs olaga frihetsberövande. Ja, och självklart gör dom det inför dom andra vakterna eller nånstans där ingen ser dom, sen hur vakter kan hålla varandra bakom ryggen och vara totalt känslokalla inför något sånt här, det är en enda stor gåta för mig. Eller så är det ingen gåta, inte heller en svår knut att lösa, dom alla är av samma skit, dom njuter förmodligen av att trycka ner människor.

Det är nog mycket möjligt att vi råkat på samma vakt, beskrivningen av hans utseende stämmer, och jag vet vad han heter och har anmält, och jag tänker gå vidare med det här. Jag har också många gånger under de två veckor som nu gått tänkt tanken på att skita i allt, att dra tillbaka anmälan bara för att jag inte vet om jag kommer klara av den här psykiska påfrestningen när det går upp till rätten. 

Jag kommer säkert förlora för att vakterna gaddar ihop sig och kommer ljuga sig blåa mot ed i rätten mot mig. Men vare sig jag vinner eller inte så känner jag att den här vakten m.flera ska få veta att han inte bara kan gå runt och misshandla människor utan att få något straff eller gå oberörd därifrån. Nån måtta får det vara.

Han gav sig på fel person.

Jag är tjej, jag är mycket mindre och svagare än honom fysiskt, men psykiskt så är jag ändå inte den som låter nån sätta sig på mig- aldrig, och kommer aldrig att ske, än hur mycket skit jag ska få vara med om innan jag dör. Det finns inte på kartan, och snart finns nog inte Engelen på kartan heller längre om dom behandlar sina gäster på det här sättet.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej Sara! Läste din kommentar på min blogg och på så sätt hittade jag hit. Har läst dina inlägg om misshandeln och din kväll på Engelen.

Jag blir verkligen illa berörd. Så mycket för ingenting. Du hade ju inte gjort något som skulle leda till allt detta, även om du skrek och "förstörde ordningen" som de så fint kallar det så har ingen rätt att släpa dig, skapa skador på din kropp eller ta din telefon. Sen att du till råga på allt fick sova på häktet. Vart e Sverige på väg? Fyllehäcken hamnar man på om man är berusad och skapar oording på något sätt. Nej man har läst för mycket nu om liknande situationer och jag kan bara säga att jag tycker väldigt synd om dig. Ung söt, beskedlig tjej som varit ute på krogen för att ha roligt och hamnar i fyllehäcken för att en entrevärd ville få lite action! Nej alla vakter borde granskas. Det är med det jobbet som alla andra - eller får vem som helst bli entrevärd, ordingsvakt idag? Jag tycker att du ska gå vidare med detta. En rättegång blir ju jobbig men bara du får rätsida. Hoppas att allt blir bättre. Sträck på dig och se ner på dem!

Kramar frå Caroline (Camillas syster)

2008-07-12 @ 19:06:13
URL: http://nolhedskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0