cat/amstaff-pitbull=hardcore

Aldrig har jag sett Kasper så rädd.. Fick nyss lyfta fram honom efter att han suttit bakom gardinen i en halvtimme. Han hoppade upp på soffan, orolig och med svansen tjock som aldrig förr och sur..Han är riktigt sur nu.. Inte ens kunde jag locka fram honom från soffan till köket med godis med kattmynta i.. då är han tjurig..Godis brukar alltid funka för en tjockis som Kasper the cat. Selma var förvånande nog tuffare, hon såg mer nyfiken ut och satt faktiskt hela tiden på sängen och spanade vad det var för nåt som rörde sig på golveet.... och vågade sig iaf fram nu efteråt för lite godis..

Anledningen; Jo en liten amstaff/pitbull-terriervalp var nyss på besök och ville gå fram och hälsa, och det råkade bli så att den skulle springa glatt fram till Kasper i hörnet av hallen och Kasper som aldrig sett en hund förut, och allra minst en liten valp av en stark och mäktig ras, blev såklart livrädd och kände sig trängd, reste ragg, fräste och gjorde ett försök att hoppa upp på köksbordet som han dessutom missade med en duns och ett litet skri.. Sen hoppade han upp igen och gömde sig bakom gardinen.. och där låg han alltså i en halvtimme.. När jag klappade honom såg han riktigt arg ut.. och sur.. jag gick och bytte tröja så han slapp känna samma hundlukt, för ja, hundar luktar och den höll på busa runt med mig och mina lurviga leopardtofflor, sen la den sig i min famn på golvet, så jag luktar nu, vilket inte Kasper uppskattar tydligen.

(jag kan säga att det var svårt att släppa den illaluktande hundvalpen när dom skulle gå.. ville bara att den skulle stanna och sova vidare hos mig- även om katterna förmodligen tyckte nåt annat.. R_I_V_A_L!!!)

Det visade sig att Mary känner killen med hunden som jag mötte på vägen hem i lördagsnatt. Han berättade att han har valpar och jag sa att jag så gärna vill ha en amstaff, så nu när mary var här så ringde hon honom så han tog med sig en valp och kom hit.

Sååå underbart söt och nu blev man ju inte mindre sugen på att skaffa hund direkt.. suck.. Jag vill också ha.. Men det går inte, även om jag vill.


Kanske i framtiden..  Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0