macaroni and cheeze

jaa agnetha, ost, bara ost.. Farligt gott att mumsa i sig.. Jag har en del riktigt onyttiga saker för mig, ost är en av dom.. ;)

Idag har jag varit otroligt duktig enligt mig själv. Vaknade- visserligen ofrivilligt- men kl 8 i morse, sovit runt 4 timmar, tog en morgonsnus och sen snuttade jag vidare på kudden ett tag till, men kunde inte somna om. Det var sol ute, klockan efter 9 och såna dagar mår jag bättre än bara gråa dagar- ja vem gör inte det?.. Så jag släpade mig upp, motvilligt men ändå väldigt viktigt och behövligt iväg till Dalens Vårdcentral och tog dom satans blodproverna som skall tas före kl 10 på morgonen. Jag var där 5 i.. så jag hann i sista minuten verkligen. Kollade mitt järn, sköldkörtel + damm och pälsdjursallergi. (GODE GUD säg att jag INTE är allergisk mot mina bäbisar..) Skall ringa och kolla svaren till veckan. Skönt att ha det gjort nu äntligen.

Sen handlade jag lite och promenerade hem i det fina vädret, och det var jätteskönt. Satt vid datorn en stund och sen gick jag och la mig igen, för att kliva upp strax efter 15 och åka in till de finare kvarteren i stan och träffa herr Shrink kl 16. (shrek?) Tårar kom, berättelsen om M som inte brytt sig sen jag bad honom dra.. ( ja, läkaren tyckte typ, "ja men jag vet inte heller om jag skulle höra av mig igen om du sagt nåt sånt"..) MEN VA FAAAN, och bla bla bla att killar fungerar annorlunda.. och diverse.. "Du verkar sakna honom. Saknar du honom? Men du är också arg verkar det som och ledsen." JA, jag är arg, men visst jag saknar honom, men det här är nog det bästa ändå eftersom han inte brytt sig att höra av sig.. o.s.v..

Well.. har mått skit senaste veckorna, skit skit skit, och han fyllde ut min sjukskrivning till hel en månad, och jag fick recept på andra sömntabletter, för jag har verkligen vänt på dygnet och kan inte sova alls på nätterna för tillfället.. :S Sen gick jag en kort sväng på lite tröstshopping. Köpte en svart munkjacka med röda prickar och en grå t-tröja på Gina, lite smått och gott i julklapp sen åkte jag hem igen.

Och nu sitter jag här, har avnjutit en middag med fullkornsmakaroner och ost, eller macaroni and cheese som det så fint heter på amerikanska, dock med lite oliver och körsbärstomater i också.. jam jam.
(den här som är originalet tycker jag dock är skitäcklig, smakar ingenting.. :( )

Nu blir det nog bädda rent i sängen, duscha och kolla vidare på Fringe.
 
Ska bli skönt sen att hoppa ner nyduschad i en nybäddad säng- de e fina grejor det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0