Hip-hoppar-tomte

Helgen som gick;

Fredagen spenderades på en jobbintervju som gick sketabra, på Tantolundens gruppbostäder, samma ställe som Petra jobbar på. Chefen skulle bara ringa mina referenser och sen höra av sig i slutet av nästa vecka. Lönen jag krävde, vilken är 2600 mer än vad jag tjänat nu per månad, tyckte hon lät helt rimlig med mina erfarenheter, så det är bara att hoppas på som attans, för sen ska det tjänas kosing i sommar... så ni hajjar ju lyftet isf, och ska jag fortsätta på mitt gamla jobb också så kommer jag kräva en höjning där med.. annars får det va!

Sen intog jag och Cindy diverse alkohol och drog ut på Kvarnen. Det var helt okej, träffade en liten tomte som bjöd mig på minttu och var lite allmänt knepig. Frågade hela tiden om jag trodde han var fattig? eh hrm.. typ nä, jag bryr mig inte.. och slängde fram sitt kreditkort vitt å brett. Tjejerna klungades runt honom, där bakom oss, så jag undrar om han var nån slags celebritet eller.. Han såg ut som nån slags mini-hiphopper å han tyckte jag var läcker hörde jag.. ha ha. Man tackar iaf för spriten. Den satt fint, å jag köpte en 6:a  Bloody Mary också å njöt av livet.

Sen drog jag och Cindy till korvmojjen på hörnet, käkade en sliskigt god langos å drog hem med t-bananen. Cindy sussade över och hon drog hem dagen efter innan jag knappt slagit upp ögonen. Jag hade mumlat i sömnen och haft mig, själv tog jag mig inte upp förräns vid 19-snåret igår. Så det var den dagen det..

Idag söndag sitter jag här med datorn i knät i soffan, och är fortfarande iklädd min gröna morgonrock. Funderar på att gå ut och promenera en sväng, eller ska man ta itu med lite tvätt? Kanske blir både och till och med..



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0