Att få vara med dig är som ett lyckopiller för mig.

Linda.

Vi har varit vänner över 10 år nu. Det kan vara 12 år också, minns inte exakt hur gammal jag var när vi träffades. Men jag minns den första gången vi sågs. Du hade mellanblont hår och vita kläder. En vit partytop nästan helt i spets. Vi träffades genom Sandra hemma på Odensalagatan 51 en fredagkväll om jag minns rätt.

I vilket fall är det väldigt länge vi känt varandra, och tiden går ju fort när man har roligt, inte sant!?

Våran vänskap är stark, och för mig är det nog den starkaste och mest betydelsefulla jag haft, och idag är en sån dag då jag vill berätta för dig hur jag känner, hur otroligt mycket du betyder för mig och jag hoppas jag aldrig nånsin kommer förlora dig.

Skulle jag förlora dig, min vän, skulle det kännas som jag förlorar min andra hälft. Men jag tvivlar inte, trots att jag är van svek från både vänner och kärlekar. Jag vet att vi kommer finnas för varandra tills dagen vi dör, ja så säker är jag på våran vänskap, våran relation till varandra.

I vått och torrt har vi stöttat varandra. Vi har båda haft det jobbigt i själen under många långa år, och ingen annan än du har förstått mig, så som jag önskar. Kanske för att vi gått igenom väldigt mycket liknande saker. Du har aldrig dömt mig, men du har alltid sagt vad du tycker, och det uppskattar jag väldigt mycket. Jag har alltid också varit den som säger vad jag tycker, både positiva och negativa saker, men du har ändå tagit till dig av mina råd, precis som jag tagit till mig av dina.

Vi förstår varandra och vi läker varandra. Att få vara med dig är som ett lyckopiller för mig. 

En vänskap för mig innehåller tillit och förståelse, ödmjukhet, glädje, nån som tar men som kan ge lika mycket tillbaka. Så känner jag för dig. Du ger mig dom bitarna jag söker och dom jag alltid vill ha kvar i mitt liv. Du delar med dig, engagerar dig, du tar dig tid för mig även fast du har ditt eget liv.

Visst har vi också haft våra duster ibland, men vi har alltid hittat tillbaka till varandra. Alltid. Det bevisar vilken styrka vi faktiskt har tillsammans och vilket ömsesidigt engagemang våran vänskap alltid haft. Det bevisar även vilken  underbar vän du är och har varit under alla år.

Tänk allt tokigt, roligt och galet vi gjort under åren. Tänk alla tårar vi gråtit ut hos varandra. Är det någon jag saknar här nere i fjollträsk, trots att jag fått många nya vänner, så är det du. Men du har klättrat så högt upp på mount everest att ingen nånsin kommer kunna klättra högre.. Ingen kommer nånsin ta din plats. Det vill jag att du ska veta.

Du är min bästa vän. Nu och för evigt. 

Älskar dig Linda!



 Cartoon Glitters : 172840



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0