Kasper och Pippi

Var ute en sväng igår med Tess och Fia, och sen kom även Jenny och Anna dit, till golden hits. Åkte in redan till kl 21 och när vi kom dit så var det bara matbord överallt, man kunde inte dansa eller nåt. Aptrist. :( och när man väl kunde dansa då hade jag inte lust längre för då var jag mest trött. Bitvis var det trevligt att träffa vännerna och alla människor, men nä jag hade inte speciellt roligt igår tyvärr. Började snacka med en kille ute på terassen, sa att vi skulle promenera hem tillsammans för han bodde i Hammarby sjöstad, hette Danne och var 32, precis min typ, men sen så träffade jag inte han något mera. Varför tog jag inte numret?  


Idag har jag varit bakis. Otippat? Nä.

Hörde just en duns på balkongen utan dess like, såg kaspers kropp utanför balkongen, blev jätterädd, hoppade ur sängen jag just lagt mig i, i väntan på att bli lite mindre bakis, trodde att han ramlat ner. När jag hoppar upp ur sängen så kommer han in med en fågel i munnen, släpper ner den och den piper fortfarande och har dödsångest och försöker flaxa iväg med vingarna som inte längre funkar. Kasper morrar å har sig, sen hamnar den så Kasper nosar på den, nos mot näbb, hur sött som helst, även om det var tragiskt. Jag försökte ta den men kasper höll den i ett järngrepp i munnen och det var inte kul att se på den stackars fågeln som gick döden till mötes. Ingen av mina katter har nånsin fångat en fågel eller käkat en, och Kasper verkade mest sugen på att leka. Tog den iaf till slut och bestämde mig för att gå ut och begrava den vackra lilla stackars pippin.. Den fick ligga i skogsdungen intill och jag la över ett löv som ett litet täcke på den. Kanske löjligt men jag älskar djur och det är det minsta jag kan göra när pippin fick agera leksak till min katt i dennes sista minuter i livet..

              Rest In Peace Pippin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0