duracell-kaninen..

Idag bytte jag ut dejting och pass-ansökan med Sirpa till att sova bort praktiskt taget hela dagen.

Klev iaf upp och duschade, men sen gick jag och la mig och sov igen.. råkade vakna kl 18,30 och rusade ner till postlådan och där låg det en avi så jag cyklade iväg och hämtade ut min nya mobiltelefon. Till min stora besvikelse är det ”bara” 2 megapixels-kamera och inte 3,2 som jag hade för mig.. men verkar bra ändå för att vara gratis. =) Sony Ericsson W810i minsann. Det är ju ändå inbyggd mp3 och video, radio, m.m m.m. Tar nog länge om jag ska läsa igenom instruktionsboken så jag struntar i det och fnular på utan att läsa den alls.


Provade tog ett kort nu och jag säger då det, tur att det finns smink här i världen, för jag blev ingen vacker syn osminkad, blek och med min megafinne på vänster sida av hakan som vägrar försvinna.. så imorgon ska jag sminka mig och ta några fina kort, ja, om jag nu kan bli fin på kort..


I helgen var mamma, syrran å Wilma å Lea här, så kanske det var därför jag var helt slut idag. Eller kanske, det var därför. Lea är 14 månader, vaknar kl 6 på morgonen, sitter inte still en sekund utan drog i allt hon hittade, fram å tillbaka i min lilla etta, men gudomligt söt, tur nog! ;-) Wilma å jag drog iväg på egen hand i lördags å jag bjussade på bio, så Wilma var nöjd som fick gå på bio i Stooora Stockholm istället för ynka Bräcke..


Mamma är mamma. Hon började med att slänga upp en älgstek i grytan innan hon ens hade kollat in hur jag bodde. Hon tyckte iaf jag bodde väldigt fint. Sen skulle hon putsa fönster, rengöra min ventilation och mitt avlopp i handfatet.. jag som trodde vi skulle ha kul liksom.. Men men.. mammor är mammor.. å jag som tyckte jag hade städat.. ha ha.. no shit.


Jag fick leka barnvagnsförare åt syrran en hel del när vi var på shopping i Farsta, Gamla Stan och i City. Trivdes ganska bra ändå med min ”mamma-roll” med barnvagnen i högsta hugg, men har förstått hur jäääkla jobbigt det måste vara att ha barn och försöka handla nåt till sig själv, praktiskt taget omöjligt. Vagnen går inte in i många affärer och i vissa fastnar man i varenda hörn. Tur hon hade oss som kunde vakta Lea, den lilla duracell-kaninen. Fram å tillbaka, springa, bli jagad, skrika liiite, skratta lite, säga mamma, pappa, titta, puppa, kakka (=katt), bäää (typ mjau) Ha ha.


Ja barn är härliga OCH jobbiga som fan.


Wilma grät från t-banan till tåget hem mot sköna norrland. Hon ville vara kvar här hos mig. Då blev jag också lite ledsen men jag hoppas vi ses snart igen min kära familj.


Zzzz. Imorgon ska jag iaf jobba igen. Ska bli skönt faktiskt. Emil har tydligen sagt upp sig sa han så jag ska ta å höra efter om man kan söka hans vik eller om det är ledigt så att säga.

Måste bekämpa hösten, min trötthet och den kommande vintern. Vill inte söka nytt jobb nu, när jag trivs så bra och det är nära å jag kan jobba eftermiddagar. Det är perfekt.


Well. Det var väl allt för nu. Ska leka lite till med mobilen innan jag lägger mig.

Sov Gottans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0