"vän"

Jag trodde jag funnit en vän, en sann äkta vän.

En vän som varit med om jobbiga saker precis som mig, en vän som förstod mig när jag berättat vad jag gått igenom, trots att det handlar om olika saker. Trodde du var en vän som förstod.

Men allt jag anförtrodde mig dig vände du tillbaka och öste som skit, hån och glåpord över mig.

Jag är ledsen och jag är besviken, för så gör man inte mot en vän.

Jag trodde vänner stöttar varandra, lyssnar och ger råd, men du var inte en sån vän.

Hade kunnat ge dig en chans till, men du verkar inte villig att försöka, då kan jag inte göra så mycket mer.

Så nu har vi gjort slut, och jag kan erkänna att jag ändå kommer sakna dig.
För jag tog emot dig i min famn med alla dina plus men också dina fel och brister, men du tyckte allt jag gjort i mitt liv var fel tydligen.

Kanske blir det bäst så här ändå. Jag vill inte försvara hur jag lever och varför. Jag vill inte få skit i form av glåpord och hån av någon som kallar sig för min vän.

För då är du inte min vän....

Adjö, Farewell, So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0