Träningsvärk.

Oj vilken träningsvärk jag har. Jag gick och tränade i lördags första gången och det var helnice gym måste jag säga på Eriksdalsbadet. Sprillans nytt och många maskiner. Innan jag gick igång på gymmet körde jag som vanligt min crosstraining-maskin, som jag vanligtvis kan stå på utan problem i 45 minuter, men den efter 8 månaders uppehåll och sittandes på arslet vid datorn, så klarade jag typ 10 min, sen var jag blöt av svett. SHIT. 8 månader utan träning gör inte underverk för kroppen precis. Sveriges sämsta kondition nu mot för då... MEN det ska snart förbättras.

Idag gick jag iaf en promenad till skanstull och runt på söder där jag bestämt date med Sirpa. Satt på nytorget en sväng i solen och tittade på småbarn som lekte i parken där. Åh så söta. Vi gick och kollade lite i affärer och sånt, sen skulle Sirpa träna, och jag handlade mat och köpte en liten åkremsa å åkte hem. Skönt det var att ta tåget. Har ju cyklat eller gått nu i en månad om jag ska nånstans. Men imorgon ska jag ju ändå till Vikingline och dra på kryssning med Ninni, så då behöver jag åkremsa, så då var det lika bra att passa på idag å handla tunga prylar å ta t-banaaaNen hem.

Sen funderar jag på om jag ska köpa sommarkort som vanligt hos SL. Man tjänar ju ändå över en hel månad på att köpa det, men jag funderar över om jag kommer utnyttja det.. Men samtidigt känner jag mig så isolerad om jag inte har nåt kort. Sitter bara hemma typ. Har jag åk-kort kan jag dra till Skäris och sånt å köpa lite billigare, och det är ju alltid bra med min ekonomi. Och så.. äh vette sjutton hur jag ska göra. Kommer ju jobba nästan hela augusti, men å andra sidan är det sommar och jag kommer förmodligen hänga en hel del på söder å sånt om jag känner mig själv rätt.. så det får nog bli så. Bara jag inte tappar bort det, för då är det 1700 i arslet.. Men jag har å andra sidan aldrig tappat bort ett åkkort hittills så.. det borde nog gå bra.

Jaja. Nä imorgon kryssning som sagt. Ska bli skitkul! Blir troligen bara jag å Ninni för dom flesta jobbar ju så här mitt i veckan, men inte viiii. :D

Det är fördelen med att vara timmis, man kan faktiskt avgöra lite själv hur man kan jobba. Såå bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0